ZAPYTANIE OFERTOWE Nr 8/2018
w sprawie zamówienia, którego wartość nie przekracza wyrażonej w złotych równowartości kwoty 30.000 EURO, zgodnie z art. 4 ust. 8 ustawy
z dnia 29 stycznia 2004 roku – Prawo zamówień publicznych.
Udzielenie niniejszego zamówienia nastąpi zgodnie z zasadą konkurencyjności
W związku z realizacją projektu pn. NASZE WSPARCIE TWÓJ SUKCES zamawiający
tj. Powiat Goleniowski - Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Goleniowie zwraca
się z zapytaniem ofertowym na usługę poradnictwo prawne dla uczestników projektu.
1. Przedmiot zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest wybór osoby do realizacji usługi: poradnictwo prawne
dla uczestników projektu „NASZE WSPARCIE TWÓJ SUKCES”.
Opis przedmiotu zamówienia:
Zamówienia obejmuje świadczenie indywidualnego poradnictwa prawnego
na rzecz uczestników projektu w wymiarze 50 godzin zegarowych, w tym:
- 20 godzin – III - IV kwartał 2018 r.
- 30 godzin – I - IV kwartał 2019 r.
Pod terminem poradnictwo prawne rozumie się: udzielnie skonkretyzowanej informacji osobie uprawnionej o obowiązującym stanie prawnym w zakresie m.in. prawa rodzinnego, prawa cywilnego, prawa pracy, ubezpieczeń społecznych, prawa administracyjnego, z zakresu przeciwdziałania przemocy w rodzinie, pomocy społecznej, itp., o przysługujących
jej uprawnieniach, o spoczywających na niej obowiązkach, udzielanie porad i wskazówek,
co do sposobu występowania przed sądem, wskazanie osobie uprawnionej sposobu rozwiązania jej problemu prawnego oraz pomocy w sporządzaniu pism tj. udzielanie porad prawnych co do rodzaju, formy i treści pisma, udzielenie praktycznych wskazówek,
co do sposobu sporządzania pism, sprawdzanie oraz poprawienie pisma sporządzonego przez osobę uprawniona , przy czym dopuszcza się możliwość przeniesienia na Wykonawcę sporządzania projektów pism.
Kod CPV:
79100000-5 Usługi prawnicze
1. Nie dopuszcza się składania ofert częściowych.
2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy spełniający następujące warunki:
1) posiadają prawo do wykonywania zawodu radcy prawnego albo adwokata,
2) posiadają co najmniej 2- letni staż w wykonywaniu zawodu radcy prawnego lub adwokata i świadczeniu usług pomocy prawnej na rzecz osób fizycznych,
3) nie byli karani prawomocnym wyrokiem Sądu oraz nie toczy się przeciwko nim postępowanie karne,
4) są osobami mobilnymi (możliwość pracy w środowisku klienta).
Ocena spełniania przedstawionych powyżej warunków zostanie dokonana wg formuły: „spełnia – nie spełnia”. Oferta Wykonawcy, który nie spełni któregokolwiek z warunków zostanie odrzucona w postępowaniu.
3. Warunki udziału w postępowaniu:
1) akceptacja wszystkich warunków opisanych w punkcie 3 oraz we wzorze umowy dołączonej do zapytania ofertowego (ocena na podstawie oferty),
2) spełnienie warunków dotyczących możliwości ubiegania się o udzielenie zamówienia opisanych w punkcie 3 (ocena na podstawie oświadczeń),
3) zgoda Oferenta na wgląd w dokumentację dotyczącą przedmiotu zamówienia przez Zamawiającego i przez wszystkie organy kontrolujące Projekt (ocena
na podstawie oświadczenia).
4. Termin i miejsce realizacji przedmiotu Zapytania ofertowego:
Miejsce: w siedzibie Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Goleniowie,
ul. Pocztowa 43, w szczególnie uzasadnionych przypadkach w miejscu zamieszkania uczestnika projektu – teren powiatu goleniowskiego.
Termin realizacji usługi:
Od dnia podpisania umowy do 31 grudnia 2019 r.
5. Sposób sporządzenia oferty:
Oferta powinna być sporządzona na formularzu ofertowym załączonym do zapytania. Oferta powinna być sporządzona w formie pisemnej pod rygorem nieważności, w języku polskim oraz podpisana przez Wykonawcę. Każdy Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę.
6. Termin i miejsce składania ofert:
Oferty należy złożyć do dnia 16 lipca 2018 r. do godziny 15.00 w zamkniętej kopercie oznaczonej hasłem „Oferta na realizację usługi: poradnictwo prawne dla uczestników projektu „NASZE WSPARCIE TWÓJ SUKCES” - osobiście w siedzibie Zamawiającego – w sekretariacie Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Goleniowie ul. Pocztowa 43,
II piętro, pokój 304
albo na adres:
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie
ul. Pocztowa 43, 72-100 Goleniów.
Liczy się data i godzina wpływu do siedziby Zamawiającego. Oferty złożone po terminie nie będą uwzględniane.
Dodatkowych informacji udziela: Patrycja Gul, tel. 91 418 38 60
Oferta musi zawierać:
1) nazwę Oferenta,
2) adres siedziby Oferenta,
3) cenę oferty przedstawioną w złotych jako cena brutto/netto/podatek VAT,
4) akceptację warunków realizacji zamówienia,
5) akceptację wzoru umowy załączonego do zapytania ofertowego.
Załączniki do oferty:
1) oświadczenia o spełnieniu warunków ubiegania się o udzielenie zlecenia,
2) oświadczenie o zgodzie Oferenta na wgląd w dokumentacje dotyczącą przedmiotu zamówienia przez Zamawiającego i przez wszystkie organy kontrolujące Projekt,
3) odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej.
Koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty w całości ponosi Wykonawca.
Treść oferty musi odpowiadać treści opisującej przedmiot zamówienia.
Złożenie powyższych dokumentów jest obligatoryjne. Ich brak skutkuje odrzuceniem ofert na etapie oceny formalnej.
UWAGA! Wszystkie kwoty wskazane w formularzu oferty należy podać w zaokrągleniu
do pełnych groszy (do dwóch miejsc po przecinku).
Z wykonawcą, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą zostanie zawarta umowa na warunkach określonych we wzorze umowy.
Podpisanie umowy nastąpi nie wcześniej niż po powiadomieniu wszystkich wykonawców o wyborze najkorzystniejszej oferty.
W przypadku, gdy umowę podpisuje inna osoba/osoby niż wskazana(e) w dokumentach rejestrowych należy złożyć pełnomocnictwo do zawarcia umowy w imieniu Wykonawcy. Pełnomocnictwo musi być udzielone przez osobę/osoby upoważnioną/e zgodnie z wypisem
z odpowiedniego rejestru.
Istotne postanowienia umowy zawiera załączony do zapytania ofertowego wzór umowy.
Zamawiający zastrzega sobie prawo unieważnienia postępowania w każdym czasie
lub podjęcia negocjacji z oferentami w wypadku, gdy zaproponowane oferty przekroczą kwotę, jaką Zamawiający może przeznaczyć na realizację zamówienia. W przypadku wpływu dwóch ofert o identycznej cenie Zamawiający będzie negocjował pisemnie z Wykonawcami.
Wykonawca będzie mógł złożyć tylko jedną ofertę w trakcie negocjacji.
Podana cena musi obejmować cenę brutto oraz wszystkie koszty związane z realizacją usługi z uwzględnieniem wszystkich opłat i podatków. Cena zostanie ustalona na okres obowiązywania umowy i nie będzie podlegać zmianom, chyba że nastąpi znaczny wzrost danin publicznych lub podatków, wówczas Zamawiający dopuszcza negocjacje stawki.
7. Opis kryteriów, ich znaczenie oraz sposób oceny ofert
Przy wyborze ofert Zamawiający kierował się będzie następującymi kryteriami oceny oferty. Najniższa cena: cena najniższa / cenę badaną x 100.
Liczba punktów, którą można uzyskać w ramach tego kryterium obliczona zostanie przez podzielenie ceny najtańszej oferty przez cenę oferty badanej oraz przemnożenie
tak otrzymanej liczby przez wagę kryterium, którą ustalono na 100 wg wzoru:
C = (Cmin / Cb) x 100,
gdzie:
C – liczba punktów oferty wynikających z kryterium ceny,
Cmin – cena najtańszej oferty,
Cb – cena badanej oferty.
Maksymalna ilość punktów, jaką można osiągnąć wynosi 100.
Za ofertę najkorzystniejszą uznana zostanie oferta z największą liczbą punktów.
Jeżeli nie można wybrać najkorzystniejszej oferty z uwagi na to, że dwie lub więcej ofert przedstawia taką samą cenę lub koszt, zamawiający wzywa wykonawców, którzy złożyli
te oferty, do złożenia w terminie określonym przez zamawiającego ofert dodatkowych.
W toku badania i oceny ofert Zamawiający może żądać od Wykonawców wyjaśnień dotyczących treści złożonych ofert. Niedopuszczalne jest prowadzenie między Zamawiającym, a Wykonawcą negocjacji dotyczących złożonej oferty.
Zamawiający w celu ustalenia, czy oferta zawiera rażąco niską cenę w stosunku
do przedmiotu zamówienia, zwróci się do Wykonawcy o udzielenie w określonym terminie wyjaśnień dotyczących elementów oferty mających wpływ na wysokość ceny.
Zamawiający, oceniając wyjaśnienia, weźmie pod uwagę obiektywne czynniki,
w szczególności oszczędność metody wykonania zamówienia, wybrane rozwiązania techniczne, wyjątkowo sprzyjające warunki wykonywania zamówienia dostępne dla Wykonawcy, oryginalność projektu Wykonawcy oraz wpływ pomocy publicznej udzielonej na podstawie odrębnych przepisów.
Zamawiający odrzuci ofertę Wykonawcy, który nie złożył wyjaśnień lub jeżeli dokonana ocena wyjaśnień wraz z dostarczonymi dowodami potwierdzi, że oferta zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia.
Rozliczenia finansowe: należność za wykonaną usługę płatna w transzach miesięcznych na rachunek Wykonawcy w terminie do 30 dni, licząc od dnia otrzymania przez Zamawiającego prawidłowej pod względem formalnym i merytorycznym faktury (rachunku).
WAŻNE!
Z możliwości realizacji zamówienia wyłączone zostają podmioty, które powiązane
są z beneficjentem (zamawiającym) lub osobami upoważnionymi do zaciągania zobowiązań w imieniu beneficjenta lub osobami wykonującymi w imieniu beneficjenta czynności związane z przygotowaniem i przeprowadzeniem procedury wyboru wykonawcy osobowo lub kapitałowo, w szczególności poprzez:
a) uczestnictwo w spółce jako wspólnik spółki cywilnej lub spółki osobowej,
b) posiadanie udziałów lub co najmniej 10% akcji,
c) pełnienie funkcji członka organu nadzorczego lub zarządzającego, prokurenta, pełnomocnika,
d) pozostawianie w związku małżeńskim, w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa lub powinowactwa w linii bocznej do drugiego stopnia lub w stosunku przysposobienia, opieki lub kurateli.
Załączniki - nr:
1) formularz ofertowy,
2) wzór oświadczenia o spełnieniu warunków ubiegania się o udzielenie zamówienia,
3) wzór oświadczenia Oferenta o wyrażeniu zgody na wgląd w dokumentację,
4) wzór oświadczenia o bezstronności,
5) wzór umowy.
Niniejsze zapytanie ofertowe nie stanowi zobowiązania do złożenia zamówienia. Zamawiający, w przypadku złożenia ofert przewyższających kwoty z budżetu projektu, zastrzega sobie prawo negocjacji w wybranym wykonawcą lub wykonawcami. Przesłane oferty traktować będziemy jednocześnie jako deklarację gotowości realizacji
w/w przedmiotu zamówienia zgodnie ze wszystkimi wskazanymi założeniami.